Press

Nu när jag sitter här och väntasr pått någon ska komma in på skype och villja prata med mig, så kan jag ju passa på att skriva så länge. :)

USA.. alltså detta land har förvänat mig mer än vad jag förväntade mig tror jag. Det är många saker varje dag som ajg tänker på coh reagerar över att det är så annorunda.
Inte främst det faktum att det är en sådan PRESS på abrnen i skolan. Det är verkligen en tävling, redan från tredje klass, som min yngsta flicka går i, så ska man vara bäst och ha alla rätt. Hon får redan betyg och alla i vårt  neighbourbood och område vet men den smarte tjejen i varje klass är, hon som är bäst på allt. Ja, jsute, bäst på allt, det är hälst det som alla barn ska vara här. Om flickorna kommer hem och har haft 3 fel på ett prov så tycker de att det är dåligt. de kommer och gråter, och när föräldrarna får veta det så drar de lite på läpparna. Inte att de är elaka, men det är ett helt annat sätt att se på det!
SKOLAN är annorlunda här.

Men skulle jag villja säga att det är med det mesta i USA ändå. allting verkar handla om en tävling...


jag har hitills tatt alla min bilder själv, men nu blir det en från internet, för jag kommer inte åt mina biler nu.

Kommentarer
Postat av: Britta

du fick prata med mig senare <33

Josseposse, du är så bra<3

2010-05-01 @ 18:29:20
URL: http://britizas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0