lätt tänkt, lätt gjort

"Se upp så att du inte lägger sten på andra människors bördor. Det du ber dem om eller förväntar dig av dem kan förefalla smått, men det skulle kunna bli droppen för att få bägaren att rinna över."



Mmm, alltså detta har jag tänkt på mkt denna veckan. jag vet, det är bara tisdag. men ändå, dessa dagar.
Det är så lätt hänt. att man vill andra väl, men att det blir så lätt fel.
Eller att amn förväntar sig saker av andra och tycker att de beter sig kosntigt eller att man tycker att de gör lite eller vad det än må vara, ngt man irriterar sig på. Men i grund och botten hadnlar det om att man inte vet så mkt om personen. Man känner inte till bakrund och historia.

Det finns så mkt i varje människa som man inte vet. Många gånger kan jag komma ihåg att jag har tyckt och tänkt att ngn beter sig kontigt, men senare när jag fått lära känna personen eller hört om vad den människan har gått igenom elle ravrt med om, så kan jag förså. Och jag känner skuld. Vi har så lätt för att dömma varandra. Jag har lätt för att dömma andra.
Andra men också mig själv. Ikväll var jag i skolan och min klass satt i en ring och pratade. Jag gillar verklinge min klass btw, men aif, så prata vi om saker vi är rädda för. Och jag tänkte verkligen efter. Jag sa såhär; jag är rädd för att inte leva upp till förväntningar. och då menar ajg inte förväntningar i form av grupptryck. Utan ärliga förväntningar som människor har på mig. Jag är rädd för att göra folk besvikna. att "let someone down" att inte kunna göra det som jag själv och andra tycker att jag borde klara.
och det är verklgien sannt.

Vi borde öva oss på att inte dömma andra och oss själva för hårt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kloka ord, min Josse!

När tog ni detta kortet?

Se mail också.:)

Kram mamma

2010-03-31 @ 08:43:37
Postat av: josefin

Mamma, tack. vi tog det 2008! så det avr några år sedan! :)

älsakr DIG!

2010-03-31 @ 14:25:02
URL: http://joseposefin.blogg.se/
Postat av: Elsa

josse, du är verlkligen klok! tänk! du gör världen så mkt bättre ;) <3

2010-03-31 @ 22:01:25
Postat av: Anonym

du är klok och älskad!

2010-04-06 @ 23:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0