saknar/ gillar

 Oj, det är verkligen sannt när ajg säger att det är svårt att komma till en ny kultur. ärligt talat så känns det som om det var lättare för mig att komma till Kambodja, jämfört med USA. för där var ALLT annorlunda. här är så mkt olikt, men så kot likt. alltså det är svårt att förklara. ajg hade avrt i usa innan jag kom hit nu. för två veckor på semseter med bror och en amerikansk familj. men ändå så visade det sig at jag inte hade en susning om hur det skulle vara att leva här. det är verkligen ett speciellt. och som sajgt. jag har en kosnstig hatkärlek till detta land.

jag saknar... min FAMILJ och mina VÄNNER, jag gillar att jag får träffa så många härliga mäninskor här, jag saknar svensk mat, här gilalr jag att man har engen tv när man tärnar på gymmet, jag saknar vissa uttrycksord på svenska, jag gillar att verkligen bli BRA på engelska, jag saknar de där smågrejerna som avr så lätt att göra med systrar, familj eller vänner, detdär som var så vardagligt hemma, jag gillar att jag här har en schans att skapa allt från en grund där ingen vet mig sedna förut, jag saknar skolan och dagarna från gymnasiet, jag gillar att jag aldrig har läxor mer, jag saknar min säng, jag gillar att det är varmare här än hemma.

ja, vissa dagar känner jag bara saknad, vissa dagar känner jag mig stark och verkligen njuter av att få vara här. och jag vet att det är en gåva och möjligher att få vara här! så jag vill verkligen göra det bästa av denna tid jag har här!
den allmäna reaktioner från amerikaner när jag berättar att jag är från SWE, är att de trro att man vill stanna här för evigt. Det är antagligen ganska amerikanskt att se sitt som ganska perfekt.
men lyssna här, jag kommer INTE stanna här för evigt. jag kommer komma hem när jag känner mig klar med detta.
MEN jag kommer göra mitt bsäta för att verkligen kunna njuta av den tid jag har här. och ta tillvara på alla de möjligheter jag plötsligt får genom att vara här.
Alltså det är kosnitgt, allt resande har gjort mig inte mer svensk, men ändå en svensk som är vädigt stolt över mitt land. på ett bra sätt. jag trodde jag viste ganska bra om hur vi hade det i SWE, gämfört med andra länder... men jag märker att det är mkt som jag jag inte viste och inte vet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi saknar DIG!! Vet du Gulle-Joss.

Kramar i 1000-tal från mamma

2010-03-27 @ 13:16:15
Postat av: Pappsen

USA är skräp! Bra på film och någon veckas semester men sen kan det kvitta! Var det inte det jag sa från början? :-)

Pappsen

2010-03-28 @ 17:19:19
Postat av: Pappsen

USA är skräp! Bra på film och någon veckas semester men sen kan det kvitta! Var det inte det jag sa från början? :-)

Pappsen

2010-03-28 @ 17:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0