tankar

Här sitter jag med en kopp chaitee i mina händer och fudnerar över livet…

Haha, mm, det låter djupt. Kom just hem från att ha simmar på Y och tatt en tur till target. Jag skulle ha tränat med Lena, men hon mådde inte bra, så jag åkte själv, men det var skönt, för då kunde jag simma och ja, jag älskar verkligen att simma. Mm, det som gör det hela lite pinsamt är att alla här krålsimmar. De lär sig det i skolan så ingen simmar vanligt bröstsim, utom jag förståss! ;) haha. Mm, jag får väll lära mig ngn gång. I alla fall. När jag simmar. Så är det så mkt jag hinner tänka på. Det är avkopplande för mig, då jag kan släppa tankar. Efter en dag full av ansvar, 3 flickors välbefinnande ligger ju faktiskt på mina axlar under dagen. (ja, btw Sarah missade sin skolbuss imorse... woops)

Tankar, det är så kotigt hur vi kan påverka vissa, medan vissa bara finns och snurrar runt i huvvet. Idag pratade jag med Victoria min kära Vic, och det betyder så oerhört mycket, jag trodde inte jag skulle bli så påverkad av att höra hennes röst som jag blev. Tårar rinner lätt nuförtiden.

Jag  hade en bra dag, jag hade en bra vecka. Men ibland så kommer det en stark känsla inombords som bara vill skrika ”TA MIG HEM!”. Jag vet hur otacksamt det låter när jag säger det. Och det är så jag skäms. Men jag kan inte hjälpa det. Jag har världens bästa familj och vänner hemma. Och ibland så känner jag mig som en tok, som sitter här på andra sidan jorden. Andra dagar känner jag mig väldigt nöjd och glad med att vara här i USA, NY, Albany.

Men jag inser hur stark kärlek är. Och sedan i höstas sedan jag flyttade hemifrån har jag lärt mig mycket, men kanske främst, har jag lärt mig om kärlek. Om att älska. Att ta emot och att ge.  Mina vänner och familj är de som fyller mina dagar med kärlek.

Ja, nu är det dags att sova. Mm, lite flummiga tankar från mig bara! ;)

Gooooood natt!


Kommentarer
Postat av: Emma B

Jag älskar dig Josefin!

2010-04-22 @ 09:36:15
Postat av: Britta

josefin, du är så bra!

kan inte direkt tänka mig dig att göra krålsimning!! hahahaa ;) Men du fixar det säkert om du vill!



Josefin, vi älskar dig så! Du är så fin vacker söt och allt.. <3

Det är bra och lära.!

2010-04-22 @ 10:51:14
URL: http://britizas.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Gott med te!

2010-04-22 @ 11:04:17
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskar och saknar dig så vår Josse!! Vår solstråle!Är tomt här hemma utan dig! Vet att du nu får lysa på andra sidan jorden. Blir bara kortare och kortare kvar tills vi ses igen...Sån tur är. <3<3<3<3<3<3<3<3

från mamma

2010-04-22 @ 17:37:57
Postat av: elsa

JAG ÄLSKAR DIG JOSEFINFINFIN!

:)<3

2010-04-26 @ 20:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0